![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2981
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,250 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Patrząc po obłożeniu parkingów w Centrum Obłożenie w centrum jest naprawdę dobre. Po południowej stronie torów parkingi często zajęte w ponad 3/4 + trochę od strony Limanowskiego. Muszą być większe niż zapotrzebowanie, żeby każdy kto tam chce się przesiąść miał pewność, że znajdzie miejsce. Nie trzeba dodawać, że w przyszłości okolica się kiedyś zabuduje + FPŻ, kiedyś SKM itp. dla formalności nie pisaliśmy nigdy, że już tam są od jakiegoś czasu ![]() A w samym budynku dworca na plus, że kiedyś pojawiły się automaty z przekąskami i napojami. Niestety drzwi do toalet ciągle otwarte i same się nie zamykają. W poczekalni przez to już nie da się przebywać, ostry zapach uryny, czyli już standard PKP. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2982
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,250 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
o tym wyburzeniu:
CYTAT naszemiasto Wiekowy budynek w centrum Dąbrowy Górniczej został wyburzony. Był tam "od zawsze"... został tylko stos cegieł Dąbrowa Górnicza. Wiosenne porządki na całego. Przy ulicy Kolejowej wyburzone zostały właśnie magazyny towarowe, wykorzystywane przez dziesięciolecia przez PKP. Ostatnio jednak tylko szpeciły krajobraz przebudowanego śródmieścia z nowym układem komunikacyjnym. Wyburzenia w centrum Dąbrowy Górniczej. Co zniknęło? W centrum Dąbrowy Górniczej zaszły ostatnio duże zmiany. Od października 2022 roku kierowcy jadą pod nowym wiaduktem kolejowym w ciągu ulicy Kościuszki, który pozwala bezkolizyjnie i szybko dotrzeć na drugą stronę miasta, a od kwietnia 2023 roku mogą korzystać z nowej drogi za Hutą Bankową, która stanowi swoistą obwodnicę śródmieścia. W ramach prac całkowicie od nowa wybudowana została też nawierzchnia ul. Kolejowej. Pozostały przy niej natomiast stare budynki kolejowe, wykorzystywane w XX wieku. Jeszcze w czasach PRL-u stacja w Dąbrowie Górniczej, oprócz połączeń pasażerskich, obsługiwała bowiem także szereg połączeń towarowych. Stało tu zawsze mnóstwo wagonów-węglarek z ówczesnej kopalni Generał Zawadzki. Bocznice miały też Huta Bankowa czy Dąbrowska Fabryka Obrabiarek Defum. Przez ostatnie lata budynki przy ul. Kolejowej nie były już PKP potrzebne. Powierzchnie wynajmowane były przez prywatne spółki na magazyny lub działalność usługową. Kiedy w 2021 roku rozpoczęła się generalna przebudowa całego układu komunikacyjnego w centrum miasta i wspomniany remont ul. Kolejowej dostęp do tego budynków był utrudniony. Od tego czasu stały opuszczone, a teraz kolej zdecydowała się je wyburzyć. Pozostały po nich tylko stosy cegieł. To kolejny budynek kolejowy w centrum Dąbrowy Górniczej, który przeszedł do historii. W grudniu 2020 roku wyburzony został dworzec Kolei Iwanogrodzkiej, którego położenie kolidowało z planami budowy centrum przesiadkowego oraz nowej drogi pod nowym wiaduktem, która połączyła dwie części miasta, podzielone torami kolejowymi. W 2020 roku trzeba było w Dąbrowie Górniczej wyburzyć dworzec Całkowicie zmodernizowany i wyremontowany został natomiast zabytkowy budynek dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej z 1888 roku. Ponownie otwarty został w październiku 2023 i znów służy pasażerom oraz mieszkańcom. Inwestycja kosztowała 18,36 mln zł, z czego 83 procent pochodziło z budżetu państwa, a pozostałą część wyasygnowała PKP S.A. Na terenie stacji kolejowej w centrum Dąbrowy Górniczej, przebudowanej w ramach osobnej inwestycji PKP, działa także od tego roku system informacji pasażerskiej. Pojawiły się czytelne rozkłady jazdy. Nowe przejście pod przebudowanym torowiskiem wyposażone zostało w windę. Wcześniej, w kwietniu 2023 roku, otwarte zostało również centrum przesiadkowe przy dworcu PKP. Zatrzymuje się tutaj kilkanaście linii autobusowych, po obu stronach dworca jest 375 miejsc parkingowych. zdjęcia ![]() Przy wjeździe na główny parking po południowej stronie - naprawiono wreszcie chodnik. Został uszkodzony jeszcze podczas prac na koniec 2022 i nikt nie naprawił. Teraz zamiast tą masę to fragment na zakręcie zamieniono na kostkę. Dalej problem z zapadającymi się krawężnikami wokół rond po obu stronach tunelu. Co z gwarancją? I kto zawinił - wykonawca czy zrobili zgodnie z projektem i źle zaprojektowane? -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2983
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,942 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wejście do głównej poczekalni dworca poprzez wejście główne (od strony głównego placu przed dworcem) zostało zamknięte. Jest kartka że wchodzić od strony peronu 1. W środku widać jakieś prace przy futrynie (nowa futryna? widać pianę montażową a na progu folia). Oraz samo przejście jest zastawione krzesłami.
Ten post edytował Sebastian22 sob, 13 kwi 2024 - 23:15 |
|
|
![]()
Post
#2984
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,250 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM
KOLEJ CHCE POŁĄCZYĆ TWORZEŃ Z GOŁONOGIEM I STRZEMIESZYCAMI. RUSZYŁY KONSULTACJE PKP PLK S.A. pracuje nad odbudową przystanku Dąbrowa Górnicza Tworzeń i połączeniem go z Gołonogiem i Strzemieszycami. Przygotowywany jest projekt tej inwestycji, a 29 kwietnia odbędzie się spotkanie na ten temat. Swoje uwagi można przekazywać też w ankiecie. Przedsięwzięcie będzie realizowane w ramach programu Kolej Plus. Oprócz odtworzenia przystanku, zakłada również modernizację torowiska łączącego Tworzeń ze Strzemieszycami, a także odbudowę istniejących niegdyś torów do Gołonoga. W efekcie z Tworznia i Strzemieszyc mamy łatwiej dotrzeć do Gołonoga czy centrum, skąd kursują pociągi m.in. do Katowic, Częstochowy i w dalsze miejsca. – Dla Dąbrowy Górniczej odbudowa łącznika między stacjami w Gołonogu i Tworzniu będzie szansą na bezpośrednie skomunikowanie centrum naszego miasta przez linię 133 z Małopolską i Krakowem – podkreśla Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej 29 kwietnia o godz. 17 w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej (ul. Swobodna 59) odbędzie się spotkanie informacyjne na temat inwestycji i opracowywanej koncepcji programowo-przestrzennej. Poprowadzą je przedstawiciele firmy Infra – Centrum Doradztwa Sp. z o.o. Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej swoje uwagi mogą przekazywać również w ankiecie: online tradycyjnej (po wypełnieniu wysłać na adres kontrakt.dabrowa@infracd.pl albo złożyć w Urzędzie Miejskim, w Biurze Obsługi Klienta – tam również można pobrać wersję papierową) Konsultacje trwają do 6 maja. Odpowiedzi i uwagi mają być wykorzystane do uszczegółowienia projektu i opracowania optymalnego przebiegu linii kolejowej. W ramach inwestycji planowana jest przebudowa 6 obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktu, przepustów), modernizacja 3 i budowa 2 nowych przejazdów kolejowo-drogowych. Prace projektowe będą realizowane w latach 2024 – 2026. Budowę przewidziano na lata 2027-2029. Szacowana wartość całej inwestycji (prace projektowe i budowlane) to 116 mln zł. Realizacja programu Kolej Plus, obejmującego wiele regionów, ma poprawić dostęp do transportu publicznego i wyeliminować wykluczenie komunikacyjne. Jego wartość to ok. 13,3 mld zł, w tym 11,2 mld zł stanowią środki budżetu państwa i ok. 2 mld środki jednostek samorządu terytorialnego. Koordynatorem przedsięwzięcia jest Ministerstwo Infrastruktury. ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2985
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,250 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT nasze miasto
Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach czeka na ratunek! Wiemy, kiedy może rozpocząć się generalny remont Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach wciąż czeka na ratunek i generalny remont, po zakończeniu którego ma znów służyć pasażerom i mieszkańcom tego zagłębiowskiego miasta. Budynek znajduje się w bardzo złym stanie, nadal grozi zawaleniem, o czym informują tabliczki na jego ścianach i drzwiach. W listopadzie 2023 roku miasto podpisało porozumienie z PKP S.A., potwierdzające po remoncie dworca wynajem części tamtejszych pomieszczeń. Na razie wszystko wskazuje na to, że będzie to bardzo długotrwały proces, a sam budynek dworcowy poczeka jeszcze na lepsze czasy kolejne miesiące i lata. Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach: budynek się rozpada. Oczekiwanie na zabezpieczenie trwa Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach został zamknięty w 2011 roku. W 2023 roku PKP S.A. interwencyjnie, wstępnie zabezpieczyło dworzec, co pochłonęło około 100 tysięcy złotych, ale cały budynek wymaga teraz solidnych prac zabezpieczających. Elewacja się bowiem sypie, a dach ledwo trzyma. Zapytaliśmy PKP S.A. ponownie, kiedy nareszcie coś konkretnego zacznie się dziać z Ząbkowicach? - Jesteśmy w trakcie przygotowań do przebudowy dworca Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Będzie ona przebiegała, tak jak wcześniej mówiliśmy dwuetapowo - mówi Bartłomiej Sarna z Biura Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji Polskich Kolei Państwowych S.A. - Pierwszy etap to prace zabezpieczające konstrukcję budynku. Wybraliśmy już wykonawcę, który przeprowadzi niniejsze prace. Kolejnym krokiem będzie podpisanie umowy z wykonawcą robót, który zabezpieczy konstrukcję dworca. Prace z tym związane powinny potrwać około pół roku licząc od momentu podpisania umowy – dodaje. Według planów prace te mają się rozpocząć w pierwszej połowie 2024 roku. Obejmą one m.in. wymianę elementów podkonstrukcji dachu wraz z jego pokryciem, przemurowania niektórych ścian oraz podparcie stropów w budynku. Planuje się także wykonanie nowego systemu odwodnienia budynku oraz montaż rynien. Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach: generalny remont najwcześniej w 2025 roku Kiedy rozpocznie się zatem właściwy remont dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach? - Równolegle przygotowujemy się do rozpoczęcia drugiego etapu inwestycji, czyli właściwej przebudowy dworca. W połowie marca podpisaliśmy umowę z pracownią architektoniczną na opracowanie dokumentacji projektowej dla tej części zadania. Planujemy, że prace projektowe wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę zakończą się w przyszłym roku. Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy prac budowlanych dla realizacji tej inwestycji – tłumaczy Bartłomiej Sarna. Jak podkreśla, w przypadku Dąbrowy Górniczej Ząbkowic celem PKP S.A. jest kompleksowa przebudowa budynku dworca, w tym przywrócenie w nim obsługi pasażerów, a także stworzenie nowoczesnej przestrzeni obsługi podróżnych przy uwzględnieniu historycznego charakteru obiektu. - Więcej szczegółów dotyczących zakresu planowanej inwestycji będziemy w stanie przekazać po zakończeniu prac nad dokumentacją projektową, która jest obecnie w trakcie opracowania. Natomiast terminy realizacji są zależne od długości trwania poszczególnych etapów procesu inwestycyjnego, a także będą wynikać z zakresu inwestycji przyjętego w dokumentacji projektowej. Chcemy, żeby po modernizacji dworzec stał się również przestrzenią dla mieszkańców miasta, stąd porozumienie z miastem, w sprawie wynajęcia powierzchni na jego rzecz – podkreśla Bartłomiej Sarna. Dworzec ma być wyremontowany w ramach programu PKP na lata 2024-2030. W jego ramach 300 dworców w Polsce ma zostać odnowionych lub w danych miejscach mają powstać nowe budynki. Obiekt w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach jest pierwszym, na który wydano pieniądze w ramach prac. Porozumienie zawarte pomiędzy miastem a PKP S.A. zobowiązuje spółkę do modernizacji dworca Dąbrowa Górnicza - Ząbkowice, a miasto do wynajęcia powierzchni na dworcu po jego przebudowie. - Szczegóły dotyczące metrażu powierzchni, którą zajmie miasto, będą ustalone w późniejszym terminie, jest rozważanych kilka wariantów. Wiele będzie zależało od docelowej dokumentacji projektowej na przebudowę dworca. To w niej będzie określona funkcja poszczególnych pomieszczeń na dworcu po modernizacji obiektu – tłumaczy Bartłomiej Sarna. Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej – Ząbkowicach: jest porozumienia miasta i PKP S.A. W listopadzie 2023 roku prezydent Dąbrowy Górniczej podpisał stosowne porozumienie z PKP S.A., gwarantujące, że miasto wynajmie po remoncie dworcowe powierzchnie. W listopadzie ubiegłego roku również Rada Miejska w Dąbrowie Górniczej jednogłośnie poparła uchwałę zabezpieczającą fundusze na wynajem przez miasto powierzchni na dworcu w Ząbkowicach. Jego właściciel, PKP S.A., zyskał tym samym gwarancję, że po kompleksowym remoncie budynek zostanie zagospodarowany i ponownie będzie służył mieszkańcom. - Porozumienie podpisane przez miasto i PKP określa zasady współpracy stron przy przebudowie dworca w Ząbkowicach. W oparciu o te zasady PKP rozpocznie prace przygotowawcze, koncepcyjne oraz projektowe. Powierzchnie najmu określi przyszła umowa zawarta w następstwie porozumienia. Przed rozpoczęciem prac projektowych nie można mówić o dokładnym metrażu. Dopiero wykonany projekt określi konkretne powierzchnie przewidziane do najmu, pod gminne usługi – wyjaśniał wówczas Piotr Purzyński, p.o. rzecznika prasowego Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. Miasto planuje ulokować na wynajmowanej powierzchni miejsce pod usługi publiczne, społeczne, zgodnie z oczekiwaniem mieszkańców, wyrażonym w trakcie konsultacji społecznych. - Wśród propozycji zgłaszanych przez mieszkańców był też m.in. punkt gastronomiczny, miejsce poświęcone historii Ząbkowic oraz placówka pocztowa i MOPS. Mamy nadzieję, że uda się pogodzić w budynku wszystkie funkcje. Jesteśmy w stałym kontakcie z przedstawicielem Poczty Polskiej, który podtrzymuje chęć ulokowania tam placówki - podkreślił Paweł Zygmunt, kierownik Referatu Rozwoju i Obsługi Inwestora w dąbrowskim Urzędzie Miejskim. Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach: nowe przejście podziemne i centrum przesiadkowe W lutym 2019 roku w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach oficjalnie otwarte zostało obok dworcowego budynku nowe przejście podziemne, które połączyło dworcowe perony oraz dwie części tej dzielnicy, oddzielone linią kolejową. Inwestycja powstała w ramach projektu „Przebudowa infrastruktury do obsługi podróżnych na stacjach i przystankach”. To wspólne zadanie, realizowane od 2017 roku przez gminę Dąbrowa Górnicza i PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. w Częstochowie. Budowa kosztowała 6,7 mln zł netto, z czego 3,5 mln zł przeznaczyła na nią kolej, a 3,2 mln zł dołożyło miasto. Wykonawcą prac była firma Banimex. Przy ulicy Dworcowej, w bezpośrednim sąsiedztwie ząbkowickiego dworca, powstało też centrum przesiadkowe wraz z przebudowanym tam układem komunikacyjnym. Dziś wiadomo już, że miejsc parkingowych jest tam za mało. Miasto stara się więc o pozyskanie dodatkowych gruntów od PKP, co pozwoliłoby rozbudować strefę parkingową i centrum przesiadkowe. Wcześniej, w 2014 roku PKP PLK SA odnowiły perony na stacji w Ząbkowicach. Obiekt zyskał wtedy nową nawierzchnię, wyposażony został w wiaty, ławki i tablice informacyjne. Zamontowane zostało również nowe oświetlenie i nagłośnienie. Dworzec kolejowy w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach: zabytek warto uratować! Stacja Ząbkowice jest najstarszą stacją w Zagłębiu Dąbrowskim, a pierwszy rozkładowy pociąg z Częstochowy przybył na nią 1 grudnia 1847 roku. Pierwszy ząbkowicki dworzec kolejowy Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej zbudowany został w 1847 roku, albo ok. 1856 r. Budynek ten – nieuznany oficjalnie za zabytek – przetrwał do naszych czasów, lecz został wyburzony w 2017 roku w związku z budową przejścia podziemnego pod torowiskiem. Drugi, zachowany do dziś dworzec, wzniesiony został dwuetapowo, w latach 1867-1868 oraz 1892-1893. Obiekt jest dziełem architektury i budownictwa XIX wieku. Budynek niszczał w ostatnich latach i być może tak byłoby nadal. Miejscowi społecznicy, zrzeszeni m.in. w stowarzyszeniu Dąbrowskie Inicjatywy Społeczne, zorganizowali akcję ratowania ząbkowickiego dworca. W jej efekcie w 2020 roku budynek został wpisany do rejestru zabytków nieruchomych województwa śląskiego. Obiekt ten znalazł się w rejestrze pod numerem A/706/2020, co pewnie uchroniło go także przed zakusami, by dworzec po prostu rozebrać. W styczniu 2016 roku w PKP wyburzyło już bowiem w Dąbrowie Górniczej piękny, XIX-wieczny dworzec Strzemieszyce Północne. Jak wyjaśniał wówczas wyjaśnia Maciej Bułtowicz, główny specjalista w biurze prasowym PKP S.A, w toku postępowania WINB ustalił, że budynek nie był wpisany do rejestru zabytków, ani nie został objęty ochroną konserwatorską (na podstawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowa Górnicza dla terenów położonych w Strzemieszycach). -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2986
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,250 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
kiedyś zapowiadał to prezydent MB
CYTAT naszemiasto
PKP wybuduje 220 nowych miejsc parkingowych przy stacjach i dworcach kolejowych. Powstaną m.in. w Będzinie, Dąbrowie Górniczej, Siewierzu PKP zapowiada oczekiwane przez pasażerów inwestycje w infrastrukturę wokół dworców i stacji kolejowych. Mieszkańcy 13 miejscowości w woj. śląskim, m.in. Będzina, Dąbrowy Górniczej i Siewierza będą mieć lepsze możliwości codziennych dojazdów. Wybudowane zostaną bowiem nowe parkingi. Inwestycja realizowana jest w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”. Łączenie podróży samochodem i pociągiem jest coraz łatwiejsze. Dzięki realizowanemu „Programowi przystankowemu” w niemal 100 miejscowościach w całym kraju przybędzie parkingów przy stacjach i przystankach kolejowych. - Podpisaliśmy umowę z wykonawcą na budowę nowych parkingów przy kolei w 13 miejscowościach w województwie śląskim. Już w przyszłym roku pasażerowie w Dąbrowie Górniczej Gołonogu, Będzinie Ksawerze, Siewierzu, Pyrzowicach Lotnisku, Porębie, Blachowni, Częstochowie Gnaszynie, Koszęcinie, Rusinowicach, Turowie, Teklinowie, Jackowie i Kusiętach Nowych będą mogli zostawić swoje samochody przy peronach i wygodnie przesiąść się do pociągów - podkreśla Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK. Na parkingach będzie także oświetlenie i monitoring, dzięki czemu zwiększy się bezpieczeństwo. Udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się sprawią, że nikt nie będzie czuł się wykluczony. - Po zakończeniu prac budowlanych, przekażemy parkingi lokalnym samorządom, które będą odpowiedzialne za ich utrzymanie - dodaje Katarzyna Głowacka. W Dąbrowie Górniczej miasto podpisało już wcześniej stosowną umowę z PKP PLK. - Ponieważ sprawa własności gruntu w rejonie stacji w Gołonogu – od strony alei Zagłębia Dąbrowskiego – pozostaje wciąć nieuregulowana, szukaliśmy innych rozwiązań, którzy umożliwią mieszkańcom komfortowe parkowanie samochodów w tym rejonie. Dlatego podpisaliśmy ze spółką PKP PLK porozumienie w sprawie budowy miejsc postojowych od strony ulicy Parkowej – mówił Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej. Parking powstanie tutaj na należącej do miasta działce. Projekt i budowę miejsc postojowych sfinansuje PKP PLK. Inwestycja uwzględni także budowę chodnika, który umożliwi dojście z parkingu na peron od strony ulicy Parkowej. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. jest realizowana w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”. Wartość prac to ok. 4,8 mln zł netto. Zakończenie zadania jest zaplanowane w pierwszym kwartale 2025 r. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2987
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 959 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
I po raz kolejny "tunel" zarówno w centrum przy PKP jak i w Gołonogu masakrycznie zalany odcinając drugą stronę miasta od świata przez całe popołudnie, wieczór i pewnie też noc.
|
|
|
![]()
Post
#2988
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 252 Dołączył: śro, 06 sie 03 Nr użytkownika: 4 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Mało tego że zalany, w Gołonogu zjechała cała jezdnia tworząc wybrzuszenia pod wiaduktem, wg mnie cały odcinek od ronda do ronda do poprawki i zrobienia na nowo. Jak to jest możliwe że byle jaki deszcz robi takie spustoszenie. Wystarczyło poczytać na forum posty żeby się przekonać że z tych tuneli to nic dobrego nie będzie. Jak miasto pozwoli sobie wyciąć i załatać bez poprawy odwodnienia i podbudowy to są amatorami za naszą kase.
|
|
|
![]()
Post
#2989
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 571 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Tunel pod dworcem też dał rade 😂. Ścieżka pofaldowana. Jak śmiecie podważać decyzje urzędasów, znajomych świty i firm (dziwnym trafem są to te same firmy) które od lat wygrywają przetargi i wykonują taką patologie hue hue. A tak poważnie mało macie przykładów bylejakości, zmieniania koncepcji itd ? Ktoś z imienia i nazwiska z ramienia miasta to przyklepuje i krzywda mu się nie dzieje. Chwaliłem Nowaków a teraz muszę posypać głowę popiołem.
Ten post edytował danielmdc pią, 16 sie 2024 - 21:53 |
|
|
![]()
Post
#2990
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,942 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ale to nie kwestia firmy tej czy tamtej tylko takiego projektu, ktoś to zatwierdził przeciez z ramienia UM.
|
|
|
![]()
Post
#2991
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,250 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Dobre wieści z fb prezydenta MB
![]() Nareszcie wydłużyli działanie kasy na dworcu do godz. 18 i też troszkę rano. Teraz: Kasa czynna 7 dni w tygodniu od 6:30 do 18:00 Przerwy: od 10:00 do 10:15 i od 13:15 do 13:30 Koniec pewnej kompromitacji. Dużo dużo lepiej, chociaż jeszcze mało, na razie dobiliśmy do Lublińca ![]() Noi i będzie biletomat KŚ, ale to jeszcze trochę potrwa zanim załatwią formalności z PKP. Ale w nich to pewnie kupi się tylko bilety KŚ? pewnie nie obsługują IC? Dlatego przydałby się też biletomat PKP IC. Kasa KŚ sprzedaje bilety IC i to nas ratuje. Co do znisczeń podczas ulewy to powinni dochodzić z wykonawcami. Jest gwarancja. To była wyjątkowa sytuacja ale coś takiego nie powinno się stać. Nie wiem czy to w ramach tego zadania zrobili asfaltowe dojście z ronda do FPŻ. To obnażyło fuszerkę i tam ewidentnie wykonawca do poprawki. A wykonawcy mogą się bronić, że to nadzwyczajna sytuacja, ale zazwyczaj ich wina. Mogą być spory. Do poprawki na gwracancji są te nawierzchnie chodników robione z masy w beczkach. zaczyna się to sypać i są luźne kamyczki. Jeszcze trochę i będzie wszędzie żwirek. Może to się da naprawić polewając tą klejącą przezroczystą masą - jakaś żywica? Nie wiem czemu z tego zrobili chodniki, ale to już się sypie. Czy żeby było ładnie, czy może żeby nie zarastały szczeliny, gdyby użyto kostki. Rosłyby wysokie krzaki, bo to taki teren dopiero co wydarty przyrodzie ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2992
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,250 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Od pewnego czasu pociągi od DG do Ząbkowic poruszają się jednym torem w obu kierunkach, a na przejazdach przy Urbańskiego i Pogorii I bardzo zwalniają. Przejazdy działają normalnie a jest info o niesprawnej sygnalizacji. Może to po stronie kolejowej.
Na odcinku od wiaduktu przy Cupiała (czyli miejsca dokąd była modernizacja przy okazji przebudowy stacji DG) w stronę Gołonoga zdemontowano słupy i sieć w stronę Ząbkowic. Nie wiem gdzie to się kończy, czy aż do Ząbkowic. Stare słupy nawet z wyglądu były bardzo wysłużone. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2993
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,250 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT NaszeMiasto W Dąbrowie Górniczej też chcą czterech torów kolejowych. Kiedy PKP PLK może rozpocząć inwestycję? Wraz z początkiem września tego roku rozpoczęła się przebudowa odcinka linii kolejowej od Katowic Szopienic Południowych do Katowic Piotrowic, a od kilku miesięcy prace trwają już w Sosnowcu i Będzinie. A dlaczego nic nie dzieje się w Dąbrowie Górniczej, gdzie kończy się Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia i tu też powinny pojawić się cztery tory? Zapytaliśmy PKP PLK, czy także w tym zagłębiowskim mieście mogłaby teraz rozpocząć się taka sama inwestycja, pozwalająca skumulować kłopoty dla pasażerów w tym samym czasie. Przebudowa torów kolejowych także do Dąbrowy Górniczej, a lepiej od razu do Zawiercia W ramach modernizacji linii kolejowej E 65 na odcinku Będzin – Katowice Piotrowice wybudowanych zostanie pięć nowych przystanków kolejowych. Najbardziej zaawansowane jest przedsięwzięcie, dzięki któremu powstanie przystanek Sosnowiec Środula (ma zostać otwarty w 2026 roku), a wraz z nim przejście podziemne pod torowiskiem dla pieszych i rowerzystów. Rozbudowa torowiska do czterech torów przez krakowską firmę ZUE przebiega sprawnie także na terenie Będzina. Tam stacja Będzin z zabytkowym dworcem Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej, obsługująca głównie przewozy towarowe, będzie przebudowana i pozostanie wyłącznie stacją towarową. Podróżni będą mogli korzystać natomiast ze stacji i przystanku: Będzin Miasto, Sosnowiec Środula, Sosnowiec Główny. Dzieje się więc w Będzinie, dzieje w Sosnowcu. W Dąbrowie Górniczej na razie ciężkiego sprzętu na torach kolejowych nie widać, a przez gigantyczną inwestycję w Katowicach pasażerowie i tak muszą liczyć się z dużymi utrudnieniami w komunikacji i licznymi zmianami w rozkładzie kursowania pociągów Kolei Śląskich. Prezydent Dąbrowy Górniczej Marcin Bazylak wystosował więc do PKP PLK apel, w którym proponuje jak najszybsze, jednoczesne rozpoczęcie rozbudowy torowiska do czterech torów także w tym zagłębiowskim mieście. - Cieszę się, że powstaną cztery tory. Brak tych dwóch dodatkowych był zawsze dużym problemem w płynnej komunikacji między miastami zagłębiowskimi czy Zawierciem a Katowicami. Wiadomo, że przy takiej rozbudowie będą utrudnienia. Doświadczyliśmy już tego w Dąbrowie Górniczej, bo ruch pociągów odbywał się u nas przez długi czas jednym torem. Liczę na to, że oprócz odcinka od Będzina do Katowic zostanie przebudowany w całości odcinek od Będzina przez Dąbrowę Górniczą do Zawiercia – podkreślił w rozmowie z DZ Marcin Bazylak. - Dobrze byłoby skumulować te problemy w jednym czasie, by cały projekt został zrealizowany szybciej. Dzięki temu cztery tory zamiast dwóch będą mogły nas cieszyć już w perspektywie kilku lat, a nie kilkunastu. Po wyodrębnieniu transportu regionalnego, metropolitalnego pociągi Kolei Śląskich mogłyby wyjeżdżać na tory częściej. To z kolei usprawniłoby transport w regionie, czyniąc z pociągu szybki i niezawodny środek transportu – dodał. PKP PLK ma plan. Najpierw zmodernizowany zostanie odcinek Będzin – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice Zapytaliśmy PKP PLK, na ile realne byłoby więc rozpoczęcie przebudowy torowiska kolejowego w Dąbrowie Górniczej w tym samym czasie, co trwająca już inwestycja w Będzinie, Sosnowcu i Katowicach. Okazało się, że kolejowa spółka opracowuje aktualnie studium wykonalności dla usprawnienia połączeń aglomeracyjnych między Katowicami a Zawierciem. W ramach studium zaplanowana została modernizacja torów wraz z dobudowaniem dodatkowych torów na odcinku Zawiercie - Będzin, dzięki czemu rozdzielony zostanie ruch aglomeracyjny i dalekobieżny na linii Katowice – Będzin – Zawiercie. Możliwa będzie także separacja ruchu pasażerskiego i towarowego na linii Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Łazy – Zawiercie. Składy, szczególnie te dalekobieżne, będą mogły jeździć z większą prędkością. - Dokumentacja przedprojektowa ma na celu wybór najbardziej korzystnego wariantu modernizacji linii kolejowej. Dzięki przeprowadzonym pracom skróci się czas przejazdu, poprawi się standard podróży i zwiększy komunikacja oraz dostępność do kolei. Studium wykonalności określi zakres projektu, jego efekty oraz koszty realizacji – wyjaśnia Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK. - Zakończenie prac studialnych planowane jest w 2024 roku. Szacowany koszt całości zadania wynosiłby około 3,6 mld zł. Z uwagi na wysokie koszty inwestycyjne zaproponowano wprowadzenie zmian, czyli realizację w pierwszej kolejności prac na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Będzin, który szacowany jest na około 900 mln zł – dodaje. Jak podkreśla zadanie dotyczące kontynuacji prac – projektowych i budowlanych – na tym odcinku znajduje się obecnie na liście rezerwowej w grupie projektów regionalnych „Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku (z perspektywą do 2032)”, a ich realizacja będzie uwarunkowana pozyskaniem środków finansowych. Najpierw cztery tory od Katowic do Będzina Inwestycja na odcinku Będzin – Katowice Szopienice – Katowice Piotrowice ma pozwolić na rozdzielenie ruchu regionalnego od dalekobieżnego. Dlatego na odcinku linii kolejowej dobudowywane są dwa tory. W efekcie wzrośnie przepustowość ruchu kolejowego w województwie śląskim – zarówno pasażerskiego, jak i towarowego. W ramach inwestycji powstanie pięć nowych przystanków kolejowych: Sosnowiec Środula, Katowice Morawa, Katowice Uniwersytet, Katowice Akademia oraz Katowice Kokociniec. Komfort podróżowania koleją w regionie ma poprawić modernizacja czterech stacji (Sosnowiec, Katowice Zawodzie, Katowice, Katowice Ligota,) oraz dwóch przystanków (Katowice Szopienice Południowe, Katowice Brynów). Na wszystkich przebudowana będzie infrastruktura, a na stacjach Sosnowiec, Katowice Ligota oraz przystanku Katowice Szopienice Południowe dobudowane zostaną dodatkowe perony. Łącznie PKP PLK wybudują 13 nowych peronów, a 15 przebudują. Wszystkie mają być przystosowane do obsługi podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dostęp do nich zapewnią pochylnie lub windy. Na antypoślizgowych nawierzchniach zamontowane będą ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych oraz niedowidzących. Perony wyposażone zostaną w nowe wiaty, ławki, oświetlenie. Codzienne podróże ułatwi czytelna informacja pasażerska. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie przyspieszyć mają do 160 km/h. Będzie to możliwe m.in. dzięki wymianie na tym odcinku ok. 130 km torów oraz 175 km sieci trakcyjnej. Bezpieczne i sprawne podróże koleją w regionie zapewnić ma budowa nowoczesnego Regionalnego Centrum Sterowania w Katowicach oraz przebudowa ponad 150 obiektów inżynieryjnych, w tym wiaduktów kolejowych i drogowych oraz mostów. Modernizacja linii kolejowej E 65 na odcinkach Będzin – Katowice Piotrowice, Tychy – most Wisła (Goczałkowice) oraz Zabrzeg – Zebrzydowice ma wartość ok. 7 mld zł i jest dofinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. My według PKP nawet nie należymy do katowickiego węzła kolejowego, a jesteśmy peryferiami Częstochowy i podlegamy pod zarząd w Częstochowie. Chyba z tym nic się nie zmieniło. Długo już im zajmuje to studium. I dobra decyzja z pierwszeństwem odcinka do Ząbkowic. Jest większa szansa na szybszą realizację no i tu efekt największy. I to jest już czas aby miasto się do tego włączyło i zadbało o swoje interesy. Drugiej takiej szansy nie będzie. Chodzi o przejście o które od tak dawna zabiegają mieszkańcy, a obecnie na dziko ryzykują - na wysokości Podłęknickiej/Wróblewskiego Tunel "mostek" na Granicznej (przy którym wyskakiwał Stalin ![]() ![]() Przydałby się też tunel (wiadukt kolejowy) w miejscu przejazdu Urbańskiego - Folwarczna, tylko to może być kłopot od strony północnej z najbliższymi zabudowaniami. No i najważniejsze, żeby powstał przystanek przyszłej SKM - dawniej roboczo nazywany DG Ratusz. We wszystkich planach się pojawiał i oby nikt o nim "nie zapomniał" Tylko czy PKP wie o dawnych planach miasta i aglomeracji z czasów gdy jeszcze nie było Metropolii w planach. Powinien powstać od Granicznej z peronami w stronę wschodnią. Wtedy i najtaniej - do dojścia na perony można wykorzystać obecny tunel, który i tak trzeba przebudować i wydłużyć. Do tego w lutym nastąpiły zmiany w KPO dla PKP PLK i tam na liście na 1 pozycji pojawiło się: "Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinkach: Koluszki – Częstochowa oraz Zawiercie – Dąbrowa Górnicza" Cóż to za prace - to na co czekamy - 4 tory? Na pewno nie są to obecne prace związane z wymianą slupów i sieci, bo za szybko i: "Wszczęcie pierwszych postępowań przetargowych w ramach nowych projektów planowane jest w ostatnim kwartale 2024 roku." -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2994
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,879 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ach te newsy...
CYTAT Krzysztof Klimosz: "30 nowych pociągów Kolei Śląskich do końca 2026 roku". Połączenie Częstochowa-Kraków przez Dąbrowę Górniczą? Jest termin Nowa rzeczywistość komunikacyjna w Katowicach Za nami pierwsze tygodnie nowej rzeczywistości komunikacyjnej w Katowicach, zamknięcie kilku wiaduktów, objazdy. Czy Koleje Śląskie, jako główny przewoźnik pasażerów, odczuły te zmiany? Na tym etapie prac nasi pasażerowie nie odczuwają jeszcze tak bardzo skutków tych wszystkich zmian. Dzieje się tak jedynie w przypadku podróżujących z Oświęcimia. Jadące stamtąd składy zatrzymują się w Mysłowicach, gdzie konieczna jest przesiadka, by dotrzeć do Katowic. Podpisaliśmy porozumienie ze wszystkimi przewoźnikami: Intercity, Polregio i Zarządem Transportu Metropolitalnego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, tak więc nasze bilety są honorowane we wszystkich środkach transportu. To duże ułatwienie dla pasażerów, którzy mogą z tym samym biletem przesiąść się na inny pociąg, autobus lub tramwaj. W takim razie jeżdżą więc wszystkie składy Kolei Śląskich? Mają miejsce na torach, skoro modernizowane i przebudowywane są także perony na dworcu w Katowicach? O to właśnie usilnie zabiegaliśmy, by ten ruch lokalny stał się priorytetem. Trzy perony są w Katowicach zamknięte od poniedziałku, dlatego ta przepustowość jest znacznie ograniczona. Udało nam się sprawić, że dziewięć pociągów Intercity omija główny dworzec w Katowicach, jadąc przez Ochojec i Ligotę, a Koleje Śląskie utrzymały priorytet wjazdu do centrum Katowic. Przy tak ograniczonych możliwościach te dziewięć pociągów więcej to dla naszych pasażerów naprawdę duża różnica na plus. Po tak istotnych zmianach w funkcjonowaniu komunikacji pasażerskiej w Katowicach często dzwonią do Kolei Śląskich zagubieni pasażerowie? A może korzystają bezpośrednio z pomocy informatorów, którzy pojawili się na katowickim dworcu? Tak, jak obiecaliśmy informatorzy są dostępni dla pasażerów na dworcu w Katowicach. Pełną informację o zmianach i aktualnym rozkładzie jazdy można też uzyskać w Centrum Obsługi Pasażera. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, to zabezpieczamy także informatorów na stacji kolejowej w Mysłowicach. Szczególnie, jeśli mamy informację z systemu zakupowego, że w pociągu są osoby z niepełnosprawnościami. Niestety, na razie stacja Mysłowice nie jest przystosowana do obsługi takich osób, bo nie ma tam windy, tak więc pomagamy wówczas w przesiadkach na inne składy. Reagujemy na bieżąco na to, co się dzieje. Wbrew temu, co można byłoby sądzić nasi pasażerowie na razie dojeżdżają wszędzie, gdzie taki dojazd organizujemy. Liczymy na to, że pasażerów będzie u nas coraz więcej, choćby z racji tego, że autobusowa komunikacja w Katowicach i okolicach narażona jest na opóźnienia. Te wynikają właśnie z zamkniętych przejazdów pod wiaduktami i konieczności poruszania się po alternatywnych trasach, często bardzo mocno obciążonych ruchem samochodowym. Co z nocnymi kursami do Dąbrowy Górniczej? Czy nocne kursy Kolei Śląskich, po godzinie 22.00, w stronę Dąbrowy Górniczej – Ząbkowic są realizowane czy jednak trzeba się tam przesiadać na zorganizowaną komunikację zastępczą? Na odcinku od Dąbrowy Górniczej do Dąbrowy Górniczej – Ząbkowic trwa obecnie wymiana sieci trakcyjnej. To sprawia, że w zależności od dnia, kiedy te prace trwają, na tym odcinku musi pojawiać się komunikacja zastępcza. Samorządowcy z Zagłębia apelują o to, by jednocześnie z trwającą dziś przebudową torowiska na odcinku od Będzina do Katowic oraz budową nowej infrastruktury kolejowej, rozpoczęły się też jednocześnie takie same prace w Dąbrowie Górniczej, a być może nawet na szlaku aż do Zawiercia. To pozwoliłoby bowiem skumulować problemy pasażerów w określonym czasie. Nie trwałyby one przez wiele kolejnych lat. To dobry pomysł? Popieramy apel samorządowców z Zagłębia. Jak najbardziej widzę w tym sens, bo jeśli składy Kolei Śląskich mają jeździć co 15 minut, to cztery tory na odcinku Katowice – Będzin nie dadzą nam nic. Byśmy mogli wykonać ten plan minimum, to musielibyśmy mieć te cztery tory na odcinku Katowice – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Tam jest stacja, na której możemy składy zatrzymać, odwrócić. Pewnie, że chcielibyśmy przedłużenia takiego rozwiązania komunikacyjnego do Zawiercia, ale patrząc realnie, już doprowadzenie czterech torów z Katowic Piotrowic do Ząbkowic zmienia bardzo wiele. Wtedy jest szansa na realną poprawę płynności obsługi pasażerów. Wspólnie z samorządowcami z Zagłębia apelujemy więc do PKP PLK o przyspieszenie rozstrzygnięć w tej sprawie, by termin zakończenia prac na tym odcinku zbiegł się z zakończeniem inwestycji na węźle katowickim. Obecnie bilety na przejazdy Kolejami Śląskimi można kupić w promocyjnej cenie. Będzie więcej takich propozycji dla pasażerów? Dziś już ponad 50 procent wszystkich biletów na przejazdy naszymi pociągami kupowanych jest z wykorzystaniem urządzeń elektronicznych. Widzimy tutaj cały czas tendencję wzrostową. Bilety kupowane w kanałach elektronicznych są tańsze o 10 proc. Pracujemy także nad naszą własną aplikacją Kolei Śląskich, dzięki której będzie można bezpośrednio kupić bilety. Chcemy ją uruchomić w grudniu. Wtedy będziemy zachęcali oczywiście pasażerów do kupna biletów bezpośrednio u nas. Na co mogą liczyć pasażerowie Kolei Śląskich? Koleje Śląskie stale rozwijają sieć swoich połączeń. Na co będą mogli zatem wkrótce liczyć pasażerowie? Obecnie samorządy lokalne oczekują na to, by nasze pociągi pojawiły się na dwóch nowych trasach. Pierwszą z nich jest powrót składów na odcinku Orzesze – Wyry – Tychy. Kiedy była tam remontowana linia kolejowa przez pewien czas już tam jeździliśmy. To było bardzo wygodne połączenie. Wagony szybko się wypełniały pasażerami, którzy jechali do Tychów do szkoły, pracy. Dlatego spróbujemy to połączenie uruchomić na stałe. Druga propozycja, mająca duże poparcie zagłębiowskich samorządów, to z kolei wprowadzenie bezpośrednich połączeń z Częstochowy, przez Zawiercie, Dąbrowę Górniczą-Ząbkowice, Strzemieszyce, Jaworzno-Szczakową do Krakowa. To bardzo duże wyzwanie, bowiem musimy tutaj wiele szczegółów ustalić ze stroną małopolską. W pierwszym półroczu przyszłego roku nie ma takiej możliwości, byśmy mogli wystartować z tą nowością, bo trwa tam remont torów. Mamy jednak nadzieje, że uda nam się to w drugiej połowie 2025 roku. Na pewno byłoby to połączenie zapewniające bezpośredni dojazd do Krakowa studentom z Zagłębia. Nie musieliby się już kierować się do Katowic czy Jaworzna i dopiero tam po przesiadce korzystać ze składów w kierunku stolicy Małopolski. To dla nas priorytet i takie połączenie chcielibyśmy uruchomić. Jak wygląda dziś tabor Kolei Śląskich? Zasilą go w najbliższych tygodniach nowe składy? W najbliższym czasie nasz tabor powiększy się o trzy nowe składy. Planujemy, że pierwsze dwa z tych pociągów będą u nas w pierwszym kwartale 2025 roku. Stopniowo w 2025 roku, w drugim półroczu, zaczną do nas zjeżdżać pociągi z zamówienia, w ramach którego Województwo Śląskie, kupiło 30 pociągów z Funduszu Sprawiedliwej Transformacji. Myślę, że cztery, pięć pociągów w przyszłym roku do nas trafi, a całe to zamówienie ma do nas zjechać do końca 2026 roku. To będzie 30 nowych pociągów! Powiększymy tabor o połowę, co pozwoli myśleć poważnie o otwarciu nowych tras i nowych kierunków dla pasażerów Kolei Śląskich. autor: Piotr Sobierajski źródło: DZ Ciekawe jak rozpkanuja ten nowy tabor przy rozwalonym wężle katowickie jeszcze przez cztery lata? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2995
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
Z ciekawostek, to wczoraj przyuważyłem na peronie w Katowicach pociąg najwyraźniej nowej relacji: Dąbrowa Górnicza-Gliwice (40933 S1, 18.27 z DG). Gratulujemy Kolejom Śląskim, było już tylko do Łaz, DG-Ząbkowic, może w najbliższym czasie skracanie tego kierunku dotrze do Będzina...
![]()
Załączony plik
|
|
|
![]()
Post
#2996
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,613 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
^^
To już od jakiegoś czasu wybrane kursy kończyły i zaczynały w Dąbrowie. -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#2997
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 959 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Skrócenie relacji tylko do stacji "głównej" Dąbrowa Górnicza jest czasowe (max do połowy grudnia, jeśli nic się nie wydłuży nieplanowo) i związane jest z ograniczeniem przepustowości szlaku DG - DG Ząbkowice do (zresztą z DG do Będzina też) do 1 toru na skutek wymiany słupów i sieci trakcyjnej między DG a Ząbkowicami.
|
|
|
![]()
Post
#2998
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,879 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Apelują o rozbudowę linii kolejowej Dąbrowa Górnicza - Będzin Sejmik Woj. Śląskiego zaapelował do Ministra Infrastruktury o podjęcie działań ws. budowy dodatkowych torów kolejowych na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Będzin. Dotąd plany kolei ujmują rozbudowę linii kolejowych tylko na południe od Będzina. “Jako Radni Sejmiku Woj. Śląskiego w imieniu mieszkańców naszego regionu, apelujemy o podjęcie działań zmierzających do jak najszybszej realizacji budowy dodatkowych dwóch torów kolejowych na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Będzin“ - napisano w przyjętym w poniedziałek apelu. W ramach trwającej przebudowy Katowickiego Węzła Kolejowego budowane są dodatkowe tory, m.in. na odcinku Będzin - Sosnowiec Główny - Katowice - Katowice Piotrowice. Zwiększy to przepustowość linii kolejowych i pozwoli na separację ruchu regionalnego i dalekobieżnego w znacznej części Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Radni zaznaczyli, że w ramach publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez woj. śląskie pociągi obsługujące główną oś komunikacyjną regionu rozpoczynają i kończą bieg na stacjach: Częstochowa, Zawiercie, Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, Katowice i Gliwice. Wśród tych stacji nie ma Będzina, z uwagi na konieczność obsługi Dąbrowy Górniczej - ważnego miasta na północno-wschodnim skraju GZM. “Dlatego przejście w Będzinie z linii czterotorowej do linii dwutorowej stworzy wąskie gardło na odcinku Będzin - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice“ - zauważyli wojewódzcy radni. “Stojąc u progu możliwości stworzenia kolei metropolitalnej z prawdziwego zdarzenia, apelujemy o niezwłoczne przystąpienie do budowy dodatkowych torów na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Będzin równolegle do już prowadzonej przebudowy Katowickiego Węzła Kolejowego“ - napisali. W ich ocenie uzyskanie celu prowadzonych już inwestycji nastąpi w sytuacji oddania eksploatacji czterotorowej linii kolejowej na całym odcinku Katowice - Będzin - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. W uzasadnieniu poniedziałkowej uchwały apelu zaznaczono, że we wrześniu br. prezydent Dąbrowy Górniczej (Marcin Bazylak - PAP) wystąpił do PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o uwzględnienie w planach jak najszybszej modernizacji i dobudowy torów na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Będzin (tym bardziej, że wykonana już przez PKP PLK modernizacja stacji Dąbrowa Górnicza i przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg uwzględnia rozbudowę linii do czterech torów, zachowując niezbędną rezerwę). Uzasadnienie uchwały przypomina też, że będący w realizacji projekt “Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska etap I - LOT A“, w ramach którego nastąpi rozbudowa linii kolejowej do czterotorowej na odcinku Będzin - Sosnowiec Główny Sosnowiec Główny - Katowice -Katowice Piotrowice“ - ma zostać ukończony na przełomie 2027 i 2028 r. W tej sytuacji pozostawienie odcinka linii kolejowej nr 1 Zawiercie - Będzin w istniejącym stanie dwutorowym stanowić będzie “wąskie gardło“ dla przepustowości linii kolejowej na głównym ciągu komunikacyjnym regionu. Ależ to jest chaos! Brak trzeciego peronu i tych dwóch torów w DG to takie pseudo oszczędności PKP. Równolegle do modernizacji głównej linii kolejowej mają robić nieużywaną linie 141 z Gliwic do Katowic przez Rudę Sl. i na ten cel ma być wydane 350 mln zł. utworzą i odtworzą klika przystanków. Tłumacząc to zwiększeniem przepustowości. Tyle, że już jedna taka linię w Katowicach odbudowali ale nic tam nie jeździ bo przewoźnicy nie mają taboru. Więc szykuje się, że między Gliwicami a Katowicami będzie 6 torów na dwóch liniach, miedzy Katowicami a Będzinem 4, a u nas 2. Dodatkowo jak już zgodziliby się na rozbudowę od Będzina do Ząbkowic to trzeba będzie zburzyć wiadukt nad torami przy Paryskiej, który dopiero co remontowali przy modernizacji tramwajów. ![]() Ten post edytował Zibar śro, 23 paź 2024 - 07:33 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2999
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,613 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
^^
Patrząc na google maps to wygląda jakby spokojnie pod tym wiaduktem zmieściły się dwa dodatkowe tory, także nie wiem czy musieliby coś wyburzać i stawiać na nowo. Chaosem to jest podział tych odcinków na Katowice/Częstochowa tak jak prezydent Bazylak mówił. Robią do Będzina, bo to podlega pod Katowice, a dalej już Częstochowa... Dodatkowo teraz robią sieć trakcyjną w Dąbrowie więc znając życie przy ewentualnej rozbudowie do czterech torów będą to robić od nowa Edit: sporym wyzwaniem pewnie będzie rozbudowa stacji Będzin Miasto, bo tam to miejsca tyle co nic, a i budynek dworca chyba wartościowy, ale nie mam pewności Ten post edytował szer śro, 23 paź 2024 - 11:47 -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#3000
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 206 Dołączył: pon, 26 lut 07 Skąd: Mydlice północ Nr użytkownika: 508 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Na stacji Będzin miasto gdzież już czytałem że rozbudowa będzie kosztem tej mniejszej części dworca od strony ul. Sienkiewicza, która będzie rozebrana.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: środa, 12 marca 2025 - 04:55 |